خبر فوری
شناسه خبر: 46267

6 دلیل علمی برای شروع روزتان با آب!

روزنامه ایندیا تایمز به نقل از محققان می‌گوید اولین چیزی که هر روز صبح می‌خوریم باید آب باشد و شش دلیل را ذکر کرد.

6 دلیل علمی برای شروع روزتان با آب!

اخبار سبز کشاورزی؛ طبق اطلاعات آنلاین به نقل از The Times of India، سبک زندگی سالم عمدتاً در نوع و مقدار غذای مصرفی منعکس می شود، اما شما می توانید تنها با چند جرعه جرعه، راه آسان تری برای رسیدن به یک سبک زندگی سالم پیدا کنید. بسیاری از مطالعات دانشگاهی در سراسر جهان نوشیدن آب را در ابتدای روز قبل از هر نوع صبحانه توصیه می کنند.

تایمز آو ایندیا به نقل از محققان شش دلیل را بیان کرد که چرا اولین چیزی که هر روز می خوریم باید آب باشد.

1) در شب، بدن ما آب از دست می دهد و آب از دست رفته باید بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب جبران شود تا از کم آبی بدن جلوگیری شود.

 2) آبرسانی در صبح می تواند با تنظیم و متعادل کردن خلق و خوی شما به بدن شما کمک کند، زیرا کم آبی اغلب منجر به بی حالی و تحریک پذیری می شود. حتی اگر لزوماً احساس تشنگی نمی کنید، یک جرعه آب می تواند سطح انرژی و هوشیاری شما را افزایش دهد و به شما انرژی لازم برای شروع روزتان را بدهد.

3) نوشیدن آب اول صبح با افزایش متابولیسم از طریق گرمازایی ناشی از آب به سوزاندن کالری بیشتری کمک می کند. این فرآیند سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد که منجر به افزایش مصرف انرژی و جلوگیری از اضافه وزن می شود.

۴) سلول‌های مغز انسان عمدتاً توسط آب احاطه شده‌اند و اگر بعد از یک خواب شبانه همچنان احساس خستگی می‌کنید، بر بهره‌وری شما در طول روز تأثیر منفی می‌گذارد.

5) یکی از شایع ترین عوارض کم آبی بدن، یبوست است. بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند که روز را با حداقل یک لیوان آب شروع کنید، به خصوص اگر مستعد یبوست هستید، آب گرم را امتحان کنید.

 ۶) گرسنگی را سرکوب کرده و به کاهش وزن کمک می کند. بسیاری از مواقع زمانی که احساس گرسنگی می کنید، بدن شما واقعاً به آب نیاز دارد. اگر ذخایر آب بدنتان دوباره پر شود، در طول روز احساس سیری بیشتری می کنید و کمتر وسوسه می شوید که پرخوری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای