خبر فوری
شناسه خبر: 46339

برای پیشگیری از سنگ کلیه روزانه این نوشیدنی را بنوشید

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که قهوه ممکن است دارای خواص منحصر به فردی باشد که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

برای پیشگیری از سنگ کلیه روزانه این نوشیدنی را بنوشید

به گزارش اخبار سبز کشاورزی به نقل از اطلاعات؛ بر اساس مطالعه بررسی علمی 2018 که در مجله Advances in Nutrition منتشر شده است، سنگ های کلیه اغلب از اگزالات کلسیم و فسفات کلسیم تشکیل شده اند که در کلیه ها تشکیل می شوند.

با این حال، کافئین موجود در قهوه با افزایش دفع کلسیم همراه است و گفته می شود که مصرف مقادیر زیاد کافئین ممکن است احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

در همین حال، تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است دارای خواص منحصر به فردی باشد که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

محققان در یک مطالعه در سال 2022 که در Frontiers in Nutrition منتشر شد، رابطه بین مصرف کافئین و خطر سنگ کلیه را در بیش از 30000 بیمار داوطلب با سابقه سنگ کلیه تجزیه و تحلیل کردند. نتایج این مطالعه نشان داد که بین مصرف کافئین و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه رابطه وجود دارد. به طور خاص، مشخص شد که قهوه نسبت به سایر غذاها و نوشیدنی های کافئین دار در کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه موثرتر است.

یک مطالعه قبلی در سال 2014 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نتایج مشابهی را نشان داد، با محققان همچنین ارتباط بین مصرف کافئین و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه را شناسایی کردند. تیم تحقیقاتی داده های سه مطالعه مختلف در حال انجام را تجزیه و تحلیل کردند. در میان شرکت کنندگان در مطالعه پیگیری متخصصان سلامت (HPFS)، کسانی که بیشترین کافئین را مصرف کردند، 26 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه بودند.

مراقب باشید زیاد قهوه ننوشید زیرا ممکن است اثر معکوس داشته باشد. طبق دستورالعمل های سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، مصرف قهوه نباید بیش از 400 میلی گرم کافئین در روز باشد. حفظ وزن مناسب و نوشیدن آب فراوان نیز راه هایی برای کاهش احتمال ابتلا به سنگ کلیه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای