خبر فوری
شناسه خبر: 41238

کاربرد سگ‌ها در زندگی (6)

سگ‌ها در طول تاریخ همواره توانسته‌اند به انسان‌ها در پیشبرد تمدن خود کمک کنند. کاربرد سگ‌ها از جنگ جهانی اول و همچنین در طول جنگ جهانی دوم بسیار پررنگ‌تر از

کاربرد سگ‌ها در زندگی (6)
سگ‌ها در طول تاریخ همواره توانسته‌اند به انسان‌ها در پیشبرد تمدن خود کمک کنند. کاربرد سگ‌ها از جنگ جهانی اول و همچنین در طول جنگ جهانی دوم بسیار پررنگ‌تر از قبل شد؛ به‌طوری که در این دوران سگ‌ها به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف کشورهای اروپایی در جنگ‌ استفاده شدند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌هایی نظیر ژرمن شپردها، داد شپرد، بلژین مالینو و روتوایلرها سگ‌‌هایی هستند که در اروپا و آمریکا به‌عنوان سگ‌های کار بسیار مورد اقبال واقع شدند.
سگ‌ها به‌واسطه مجموعه فعالیتی که انجام می‌دهند، همچون کاتالیزوری هستند که می‌توانند زندگی انسان را کمی راحت‌تر کرده و ریسک درگیری انسان با طبیعت و انسان با حیوان را بسیار پایین بیاورد.
سگ‌ها در جنگ جهانی دوم همانند سربازی در کنار سربازان دیگر به انجام وظیفه پرداختند و کشورهایی نظیر روسیه و آلمان از سگ‌ها در جنگ‌های خود بسیار بهره بردند.

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟

کدام نژاد سگ برای شرایط من مناسب است؟
آلمان‌ها در طول جنگ‌ سگ‌ها را به‌گونه‌ای تربیت کرده بودند که در زیر خودروی تانک‌ها موضع بگیرد و همچنین با بستن مهمات به سگ‌ها، آنها را به زیر وسایل نقلیه می‌فرستادند که متاسفانه پس از گذشت چند لحظه سگ و خودرو با یکدیگر منفجر می‌شدند. این اقدام یکی از کاربردهای سگ‌ در جنگ‌های جهانی محسوب می‌شد که البته بسیار غیرانسانی و غیراخلاقی بود.
پس از گذر از جنگ‌های جهانی سگ‌ها در کنار فعالیت‌های نظامی به کارهای دیگر نیز پرداختند و همانند گذشته که انسان‌ها با آنها ملایم‌تر برخورد می‌کردند، در فعالیت‌های دیگری همچون مسابقات جهانی فرمان‌پذیری سگ‌ها و مسابقاتی شبیه به تجسس آوردن اشیاء، پروتکشن یا محافظت از سگ‌ها در سمت چپ کنترل‌کننده یا هندلر شرکت می‌‌کردند.

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ
البته این موضوع از زمان جنگ‌های جهانی برداشته شد، زیرا عمده مردم با دست راست کارهای خود را انجام می‌دهند. بر همین اصل سمت راست مربوط به اسلحه یا شانه راست مربوط به اسلحه است و سمت چپ مربوط به سگ‌ها است که به‌عنوان اسلحه دوم قابل استفاده بود و همین اصل نیز به مسابقات و همچنین در بین جامعه تسری پیدا کرد، در واقع درساژ سگ‌ها همان رژه رفتن سربازها در مراسم نظامی بود.
یکی از رایج‌ترین کاربردهای سنگ‌ها در جنگ‌ها گشت زدن و اطلاع‌رسانی بود، سگ‌ها در جنگ‌ها حضور موجود یا موجوداتی اطلاع می‌دادند که به محوطه نزدیک می‌شدند.

هم‌اکنون نیز در اکثر کشورهای دنیا از سگ‌ها برای اطلاع‌رسانی استفاده می‌شود. این مهم‌ترین کاربرد سگ‌ها به حساب می‌آید که در نوشتار گذشته نیز به آنها پرداخته‌ایم.
در حال حاضر، در اکثر کشورهای دنیا و در تمام مبادی ورودی و خروجی کشورها از سگ‌ها برای کنترل فرین خودروها و محموله‌ها استفاده می‌‌شود.
سگ‌ها می‌توانند با حس بویایی و شامه قوی خود بوهای مختلف را از همدیگر تفکیک کنند و طبق تعلیم و آموزشی که دیده‌اند نسبت به هر بوی خاصی عکس‌العمل متفاوتی را از خود نشان دهند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
بوییدن مداوم اشیا و اجسام صرفاً در سیطره سگ‌هاست و تنها این حیوان است که می‌تواند این نوع خدمات را به جامعه ارائه دهد.
می‌توان گفت وجود حس بویایی قوی و کمک به زندگی قابل کنترل برای انسان‌ها، از این حیوان یک ابزار بالقوه ساخته است. سگ‌ها مهم‌ترین عامل برای کنترل مواد مخدر و عمده مواد منفجره و مواد بودار هستند که می‌توانند زحمت‌های تجسس را بسیار کاهش دهند.
در آینده نیز بیشتر به موضوع نقش سگ‌ها در زندگی انسان‌ها خواهیم پرداخت.

تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای