آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40790

کاربرد سگ‌ها در زندگی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر از گذشته تا به امروز وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی است؛ بلایایی که بدون اطلاع قبلی و پیش‌بینی احتمالی به‌وقوع می‌پیوندد

کاربرد سگ‌ها در زندگی

بخش سوم

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر از گذشته تا به امروز وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی است؛ بلایایی که بدون اطلاع قبلی و پیش‌بینی احتمالی به‌وقوع می‌پیوندد، نظیر سیل، زلزله، طوفان و آتشفشان و همچنین بلایای غیرطبیعی که ساخته دست بشر است، نظیر ریزش ساختمان‌ها، تصادفات شدید و از همه مهم‌تر وقوع جنگ‌ها.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | با این وجود همواره و در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم که سگ‌ها در هنگام بروز حوادث به کمک انسان آمده‌اند؛ به‌عنوان مثال می‌توان از سگی به نام «توگو» یاد کرد. کاربرد سگ‌ها در زندگی کاربرد سگ‌ها در زندگی
ماجرای این سگ از این قرار است که در دهه 20میلادی، در نواحی شمالی کره‌زمین و در شمال کشور کانادا، در دوره‌ای که ساکنان آن منطقه رفته‌رفته در حال گذر از زندگی روستایی و تجربه زندگی مدرنیته و شهری بودند، درگیر یک بیماری سخت شدند.
مردم روستا در آن زمان برای درمان بیماری خود نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک خاصی داشتند، ولی به‌علت وقوع طوفان امکان رفتن به شهر از طریق هوایی یا آبی و به‌وسیله قایق وجود نداشت.
در این شرایط یکی از ساکنان این روستا که از رسوم گذشته صیانت می‌کرد و همچنان به سورتمه‌سواری و پرورش سگ‌های سورتمه مشغول بود، توانست توسط گروهی از سگ‌ها و به رهبری سگی بسیار باهوش و بازیگوش به نام «توگو» از آن منطقه که توسط دریاچه‌ای در حال یخ زدن احاطه شده بود، عبور کند و از ایستگاهی با فاصله‌ای بیش از 250کیلومتر که مسیری سرشار از موانع متعدد نظیر کوه، دریاچه، یخ، پرتگاه و غیره داشت، بگذرد و دارو را به کودکان و مردم روستا برساند.

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟
این داستان زیبا بر مبنای واقعیت ساخته شده و یکی از فیلم‌های پربازدید هالیوودی است.
در این فیلم گوشه‌ای از قابلیت‌های فردی و گروهی سگ‌ها و تعامل آن‌ها با انسان به نمایش گذاشته شده است که البته این رفتار شگفت‌انگیز سگ‌ها به‌صورت انفرادی در دیگر نقاط نیز بسیار دیده شده است، ولی در این منطقه و این فیلم به‌صورت گروهی و توسط دسته‌ای از سگ‌های سورتمه به‌وقوع پیوست و گوشه‌ای از فعالیت سگ‌ها زندگی نسل آینده (کودکان) دهکده‌ای را نجات داد.
به دوستان پیشنهاد می‌کنم در صورتی که این فیلم را ندیده‌اند، حتما تماشای آن را از دست ندهند.

کاربرد سگ‌ها در زندگی

کاربرد سگ‌ها در زندگی
حال با وجود چنین وقایعی می‌توان به‌صورت بسیار مفصل به کاربرد سگ‌ها پرداخت؛ در هر حوضه کاری در صورتی‌که فرد متصدی و متولی، کار را با بهره از تجربه و درس گرفتن از اتفاقات همراه کند و به آن علم را نیز اضافه کند، آن کار می‌تواند نوآور و راهگشای زندگی انسان‌ها باشد.
در این فیلم چند نکته جالب قابل مشاهده بود، از جمله:
  • تعامل سگ با صاحب خود
  • تعامل سگ با سگ‌های دیگر
  • همراهی همسر سورتمه‌ران
  • توجه کردن و ارزش نهادن روح پاک کودکان به حیوانات
  • موثق بودن اشخاص مسن در جامعه
  • وحدت و کارگروهی و همفکری سریع ساکنان دهکده
  • مقاومت سگ در برابر ناملایمات محیطی و همچنین استفاده از ژنتیک در پرورش سگ‌ها
  • تعامل مثبت انسان و طبیعت
در مطلب بعدی به‌طور مفصل به کاربردهای بیشتر سگ‌ها و تعاملات کاتالیزوری آنها در جوامع خواهیم پرداخت.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
بیشتر بخوانید:
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای