آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40739

کاربرد سگ‌ها در زندگی

بخش دوم  از کاربردهای سگ‌ها می‌توان به تاثیرگذاری آنها در علم اشاره کرد و همچنین نقشی که می‌توانند هم‌اکنون در دنیای ما بازی کنند. اخبار سبز کشاورزی؛ دکتر

کاربرد سگ‌ها در زندگی

بخش دوم

از کاربردهای سگ‌ها می‌توان به تاثیرگذاری آنها در علم اشاره کرد و همچنین نقشی که می‌توانند هم‌اکنون در دنیای ما بازی کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | در گذشته نه چندان دور و در زمانی‌که علوم مختلف در حال تفکیک و پیشرفت بودند، علم پزشکی و یکی از شاخه‌های آن به نام فیزیولوژی با استفاده از حیوانات شروع به کشف اتفاقات مهم زیستی کرد که عمده این اتفاقات مربوط به اندام‌های داخلی حیوانات بود و بیشتر نظریات درمورد روانشناسی حیوانات توسط افرادی مطرح شد که هرگز روانشناس نبودند.
بیشتر بخوانید: کاربرد سگ‌ها در زندگی- بخش اول

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ
دانشمندانی که در گذشته بر روی فیزیولوژی حیوانات مطالعه می‌کردند به کشف‌های شگرفی نائل آمدند و توانستند وقایع داخلی بدن حیوانات را به فرآیندهای ذهنی ارتباط دهند.
جانورانی که در این عرصه بسیار تاثیرگذار بودند عبارتند از موش‌ها، سگ‌ها، گربه‌ها، کلاغ‌ها و… به‌صورت نادر بعضی از حیوانات دیگر.

رفتار مسالمت‌آمیز و طولانی‌مدتی سگ‌ها با انسان‌ها

در این میان سگ‌ها بیش از هر حیوان دیگری نظر دانشمندان را به خود جلب کردند. سگ‌ها رفتار مسالمت‌آمیز و طولانی‌مدتی را به‌صورت ثابت با انسان‌ها برقرار کردند و متناسب با رفتار انسان‌ها رفتار خاصی را از خود بروز دادند.
به صورت کلی پنج گروه اصلی و فرمانرو جانداران عبارتند از: باکتری‌ها، آغازیان، قارچ‌ها، گیاهان و جانوران که هر کدام از این گروه‌ها به شاخه‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند و هر شاخه به رده و هر رده به راسته و هر راسته به سرده یا گونه تقسیم می‌شود.
بیشتر بخوانیم: ممنوعیت ورود حیوانات به محوطه فرودگاهی و علل آن

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ

تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ
به این دلیل که انسان در زمره فرمانرو جانوران، مهره‌داران و همچنین پستانداران به‌شمار می‌رود، دارای قرابت‌های فیزیولوژیکی بسیاری با سایر پستانداران است که در این میان سگ، گربه، موش و مرغ بیشترین قرابت‌های کاربردی را با انسان دارند، البته خانواده نخستین‌ها را نیز نباید فراموش کرد.
در ابتدای امر شناخت اندام‌های داخلی انسان به سادگی میسر نبود و برای رسیدن به پیشرفت در رشته پزشکی لازم بود علوم غیرقطعی را بر روی حیواناتی که از نظر جوامع انسانی در سطح پایین‌تری بودند، آزمایش کنند.
بیشتر بخوانید : کدام سگ قیمت مناسبی دارد؟
تقریباً تمام کسانی که باعث پیشرفت در علم روانشناسی شدند آزمایشاتی را بر روی حیوانات و مخصوصاً سگ‌ها انجام دادند.
البته به علت گره خوردن زندگی سگ‌ها با انسان‌ها این حیوانات بیماری‌هایی را به انسان انتقال دادند و این باعث شد مطالعه بر روی سگ‌ها گسترش دوچندان پیدا کند.

سگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف دارای ارزش‌های متفاوتی هستند، به‌طوری که این روند باعث شد موقعیت سگ‌ها در مناطق مختلف متفاوت باشد و همچنین باعث ایجاد نژادهای میکس یا ترکیبی از سگ‌ها شد و در این راستا مشکلاتی نیز برای سگ‌ها به وجود آمد که ریشه قسمت عمده مشکلات آمیزش‌های مدیریت شده از سمت انسان‌ها بود.
در ادامه به توضیح کاربرد سگ‌ها در علوم مختلف و همچنین چگونگی ایجاد مکاتب فکری و رفتاری خواهیم پرداخت و به‌گونه‌ای خواهیم گفت کدام تفکر روانشناسی، چه درمورد انسان و چه درمورد سگ‌ها از چه شخصی و چه نوع تفکری گرفته شده است.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای