آخرین خبرها:
شناسه خبر: 41066

کاربرد سگ‌ها در زندگی (5)

اگر نگاهی دقیق به پیشینه ملیت‌های مختلف بیندازید، درمی‌یابید که زندگی اغلب اقوام در گذشته نه چندان دور بر مبنای دامداری و کشاورزی بنا شده بود. اخبار سبز

کاربرد سگ‌ها در زندگی (5)
اگر نگاهی دقیق به پیشینه ملیت‌های مختلف بیندازید، درمی‌یابید که زندگی اغلب اقوام در گذشته نه چندان دور بر مبنای دامداری و کشاورزی بنا شده بود.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | زندگی دامداری و کشاورزی بر مبنای صیانت از دارایی‌های موجود، یعنی میزان زمین و تعداد دام‌ها استوار است.
گذشتگان ما و بسیاری از کشاورزان و دامداران حال حاضر، بخش مهمی از عمل محافظت از دارایی‌های خود را به سگ‌هایشان واگذار کرده و می‌کنند؛ زیرا سگ‌ها توانایی بالایی در نگهبانی و محافظت دارند و مهم‌ترین خصیصه سگ‌ها نسبت به دیگر سگ‌سانان این است که می‌توانند کاملا تعریف شده و با حروف ثابت واق بزنند.

اطلاع‌رسانی مهم‌ترین عاملی است که باعث شده انسان‌ها و سگ‌ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند. در کنار نگهبانی، سگ‌ها می‌توانند به انسان‌ها بیاموزند که چطور باید با حیوانات دیگر رفتار کرد؛ به‌گونه‌ای که شما ساده‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین رفتارها را در سگ‌ها خواهید دید.
زبان بدن سگ‌ها در تمام نقاط دنیا ثابت است؛ سگ‌ها در کنار خدماتی که به جامعه کهن و جدید انسان‌ها به‌صورت مستقیم داشته و دارند در رشد و شکوفایی علوم جدید مانند روانشناسی نیز سهم به‌سزایی را به خود اختصاص داده‌اند.
یکی از نظریه‌های مطرح روانشناسی رفتارگرایی است که طرفداران قابل توجهی دارد. شخصی به نام پاولف که رسما یک فیزیولوژیست بود، در حین بررسی غدد معدوی و بزاقی سگ‌ها به صورت اتفاقی توانست فرایند شرطی شدن فعال و کلاسیک را درک کند.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها
نه فقط سگ‌ها بلکه حیوانات دیگری نظیر مرغ، موش و گربه‌ها همواره توانسته‌اند در سایه تعاملی که با انسان دارند باعث رشد و ارتقای دانش شوند. در اکثر آزمایش‌های فیزیولوژی که باعث پیشرفت و تعمیق روانشناسی شد، سگ‌ها نقش اصلی را در آزمایشات ایفا کردند.
خارج از این موارد می‌توان به مقوله تربیت سگ‌ها نیز اشاره کرد. انسان‌ها با درک رفتار بدن سگ‌ها توانسته‌اند الگوهایی ابتدایی برای درک فرایند کودکی تا سن حدود 5سالگی را کشف کنند و با گسترش مجموعه‌ای از اطلاعات از همین جنس به ساختار اندام‌های داخلی و کورتکس مغز و نحوه فعالیت‌های سلول‌های عصبی و مواردی از این قبیل دست یایند.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
در ادامه مطالب به‌طور دقیق به تاثیرات سگ‌ها در دانش روانشناسی خواهیم پرداخت و پیشینه این دانش را با محوریت سگ‌ها بررسی خواهیم کرد.
بیشتر بخوانید:
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای