آخرین خبرها:
شناسه خبر: 40979

کاربرد سگ‌ها در زندگی

در نوشتار گذشته درمورد کاربرد سگ‌ها در زندگی مطالبی بیان شد، امروز به ادامه مطلب کاربرد سگ‌ها در زندگی خواهیم پرداخت. اخبار سبز کشاورزی؛ دکتر محمود نادرخانی،

کاربرد سگ‌ها در زندگی
در نوشتار گذشته درمورد کاربرد سگ‌ها در زندگی مطالبی بیان شد، امروز به ادامه مطلب کاربرد سگ‌ها در زندگی خواهیم پرداخت.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | ایران سرزمینی است که دارای پیچیدگی‌های زمین‌شناسی فراوان است، این سرزمین همواره به‌عنوان یکی از سخت‌ترین مناطق جهت کارها و اقدامات زمین‌شناسی شناخته شده است.
ایران از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس منتهی می‌شود و محصول فعالیت‌های تکتونیکی در دوره‌های اول، دوم و سوم زمین‌شناسی است و هر قسمتی از این سرزمین بر مبنای الگویی پیچیده استوار شده است.

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ

تجربه لذت‌بخش داشتن سگ
وجود صفحات متعدد و حرکت بعضی از صفحات بر اثر فشار صفحات دیگر ایران را تبدیل به سرزمینی فعال از نظر تکتونیکی کرده است.
همچنین وجود کمربندهای کوه‌زایی در شمال‌شرقی، شمال، جنوب‌غربی و غرب مبین این موضوع است. هر کجا فرایند کوه‌زایی وجود داشته باشد، فعالیت‌های تکتونیکی نیز دیده می‌شود، به این معنی که احتمال وقوع زلزله در آن بسیار بالا خواهد بود.
به‌طور متوسط و طبق اطلاعات به دست آمده از مرکز زلزله‌شناسی در دانشگاه تهران و موسسه ژیوفیزیک در طول هر شبانه‌روز بیش از 8 زلزله با بزرگی 2ریشتر به وقوع می‌پیوندد.
امروز 1402/7/17 هم شاهد وقوع زلزله‌ای به بزرگی حدود 5 ریشتر در دو استان آذربایجان شرقی و غربی بودیم.
زلزله زنگ خطری است که باید آن را جدی گرفت. در کشور ما متاسفانه هستند مناطقی که بافت فرسوده محسوب می‌شوند و در صورت وقوع زلزله این مناطق در خطر ریزش قرار خواهند گرفت.
وقتی منطقه‌ای بافت فرسوده معرفی می‌شود، یعنی این منطقه دارای ساکنانی است که عمدتا یا کم‌بضاعت هستند یا سالخورده و در هر دو مورد درصورت بروز زلزله و ایجاد خرابی مناطق محروم و فرسوده کمتر مورد توجه مسئولان قرار خواهند گرفت.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها
در این مواقع می‌توان به کاربرد سگ‌ها در کاهش خسارات انسانی در این وقایع اشاره کرد. سگ‌هایی که برای عملیات زنده‌یابی و انجام وظیفه در این مناطق آماده می‌شوند.
در زلزله اخیر در کشورهای سوریه و ترکیه شاهد بودیم که اکثر کشورهای پیشرفته تیم‌های خود را به این دو کشور اعزام کردند؛ کشورهایی مثل فرانسه، آمریکا، ژاپن، آلمان و چند کشور دیگر از جمله مکزیک که با شش سگ و هفت نفر عازم این مناطق شدند.
البته ایران هم تنها با یک تیم و به همراه یک سگ عازم مناطق زلزله زده شد که این محدود بودن تیم اعزام نشان می‌دهد در داخل نقایصی برای مدیریت بحران‌ها وجود دارد.
در هر زلزله به‌طور متوسط می‌توان تا 60 نفر را از زیر آوار زنده درآورد و تعداد بی‌شماری را مرده، که هر دو برای عزیزانشان مهم هستند.
پس با نگاه دقیق‌تر می‌توان این مشکل را در کشور حل کرد و آثار حاصل از زلزله و بحران‌های طبیعی را کاهش داد.
مجموعه تربیتی و پرورش سگ بیبرو در راستای تربیت سگ‌های زنده‌یاب فعال است، علاقه‌مندان جهت اطلاع از زمان و محل برگزاری دوره‌های این مجموعه می‌توانند با شماره 09362615171 تماس حاصل فرمایند.
بیشتر بخوانید:
آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای