آخرین خبرها:
شناسه خبر: 41616

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

سگ‌ها به‌عنوان موجوداتی ذی‌شعور می‌توانند بسیاری از وقایع را پیش‌بینی کنند و مهم‌ترین پیش‌بینی سگ‌ها نسبت به رفتار موجودات و افرادی است که پیرامون آنها

سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند؟
سگ‌ها به‌عنوان موجوداتی ذی‌شعور می‌توانند بسیاری از وقایع را پیش‌بینی کنند و مهم‌ترین پیش‌بینی سگ‌ها نسبت به رفتار موجودات و افرادی است که پیرامون آنها زندگی می‌کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | این‌که سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند به نوع تعالیم، آموزش‌ها و اطلاعات ما بازمی‌گردد؛ چراکه هنوز هم موارد بسیاری درباره سگ‌ها وجود دارد که درک نشده است، هرچند به‌صورت روزمره و مداوم پیشنهادات و فرضیه‌هایی درمورد این رفتارها مطرح می‌شود.

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها

تاثیر دریافت‌های محیطی در رفتار سگ‌ها
بسیاری از افراد سگ‌ها را از پنجره رفتارگرایی می‌بینند، برخی از دانشمندان هم بحث شناختگرایی را مطرح می‌کنند، عده‌ای معتقدند که سگ‌ها بر مبنای گشتالت رفتار خواهند کرد و عده‌ای نیز ملغمه‌ای از این فرضیه‌ها را به‌عنوان ابزار نگرش خود به سگ‌ها انتخاب کرده‌اند.
بیشتر بخوانید: بهترین سن برای خرید سگ چه سنی است؟
تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ تعامل پایدار رابطه زندگی انسان و سگ
در اصل این‌که سگ‌ها چگونه فکر می‌کنند، بیش از هر فرضیه‌ای به بحث شناختگرایی گشتالت، مختصری رفتارگرایی، شناخت دستگاه عصبی و این‌که چه متغیرهایی در محیط وجود دارد و قرار است که در آینده چه تغییراتی بکنند، باز می‌گردد و این موارد را می‌توان پیش‌فرضی برای به نوع نگرش سگ‌ها و فکر کردن سگ‌ها در نظر گرفت.
وقایع و اتفاقات گذشته می‌تواند در هر موجود زنده‌ای مانند انسان تاثیرگذار باشد و سبک و مدل زندگی او را تعیین کند؛ به‌عنوان مثال وقتی سگی را در سن ۹۰ تا ۱۲۰ روزگی می‌آوریم، این سگ دارای پشتوانه‌های رفتاری مشخص و زیرساخت‌های رفتاری نامشخص است.
پشتوانه‌های رفتاری را می‌توان به ژنتیک هر موجود نسبت داد و اینکه ژن‌ها و کدون‌ها چگونه و با چه آرایشی در آن موجود به تجلی رسیده است. زیرساخت‌های رفتاری بیشتر به میزان دریافت موجود زنده از محیط و درک، تحمل و تغییر عوامل بازمی‌گردد.

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که زمانی تمایل داریم در مراسم خاصی بسیار مودب باشیم، اما ناخواسته از دهان ما جمله‌ای خارج می‌شود که در شأن ما و آن جمع نیست و نمی‌دانیم چگونه این جمله بیان شده است
شما با خود می‌گویید من تمام تلاشم را کردم تا جلوی ناسنجیده سخن گفتنم را بگیرم، ولی نمی‌دانم این جمله از کجا آمد و چطور به ذهن من خطور کرد.
بله، کاملا درست است. آن شخص جمله را به اختیار بیان نکرده است و تحت‌تاثیر جو و عدم صحیح پردازش محیط کمی هیجان زده شده و جالب این‌جاست که عمدتاً در زمان بروز هیجان که یک واکنش هورمونی یا آنزیمیست ناخواسته بر روی ضمیر ناخودآگاه شما سوئیچ می‌شود و هیجان عاملی است که باعث می‌شود ذهن شما یا مغز شما به‌صورت غیرارادی رفتارهایی را انجام دهد.

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟

چه سگی از کجا و چطور بخریم؟
آن چیزی که درمورد نحوه فکر کردن سگ‌ها و در کل آموزش تعلیم و تربیت مهم است تربیت خودآگاه و ناخودآگاه ما است.
در نوشتار آینده به ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه خواهیم پرداخت و کنش این دو را در بروز رفتارها بررسی خواهیم کرد.
منتظر مطالب جدید از مجموعه تربیتی و پرورش سگ بیبرو باشید.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای