آخرین خبرها:
شناسه خبر: 41395

بهترین سن برای خرید سگ چه سنی است؟

سگ‌ها ۲۰ روز پس از به دنیا آمدن تقریبا چشمانشان باز می‌شود و در کنار خوردن شیر از غذاهای دیگری که مادرشان برایشان فراهم کرده، تغذیه می‌کنند. اخبار سبز

بهترین سن برای خرید سگ چه سنی است؟
سگ‌ها ۲۰ روز پس از به دنیا آمدن تقریبا چشمانشان باز می‌شود و در کنار خوردن شیر از غذاهای دیگری که مادرشان برایشان فراهم کرده، تغذیه می‌کنند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | ؛ سگ‌ها عمدتاً از سن ۲۰روزگی تا حدود ۹۰ تا ۱۰۰روزگی در کنار مادر خود هستند و سهم عمده‌ای از رفتارهای گروهی را در این سن و از مادر، خواهرها و برادرهای خود یاد می‌گیرند.
از بدو تولد سگ‌ها می‌‌توانند توسط حس بویایی محیط اطراف خود را درک کنند و این درک یک جانبه و صرفا برای منظور خاصی استفاده می‌شود و آن هم این است که سگ بتواند به سادگی و در رقابت با خواهرها و برادرهای خود به شیر خوردن بپردازد.

به مجرد اینکه سگ‌ها بتوانند غذای ساده‌ای را برای خود پیدا کنند باید محیط خانه بیرون بروند جست‌وجوهای کودکانه خود را انجام دهند.
در خانواده گرگ‌ها که از نظر ظاهری بسیار به سگ‌ها شبیه هستند و رفتارهای کم و بیش مشابهی را دارند، توله‌ها تا سن حدود ۷ ماهگی حق شکار کردن مستقیم را ندارند و پس از ۷ ماهگی توله‌ها اجازه دارند بر سر لاشه نزاع کنند و در سن حدود ۹ ماهگی این اجازه را دارند که شکار زنده را نیز گاز بگیرند و در کشتن او سهیم باشند و این اولین جرقه شکار کردن سگ‌هاست که پس از مدت‌ها یادگیری اتفاق می‌افتد.

بهترین سن برای خرید توله سگ

طبق قانون طبیعت و آنچه که ما به آن شایستگی زیستی می‌گوییم، بهترین سن برای خرید توله سگ حدود ۱۲ تا ۱۴ هفتگی است؛ زیرا در این سن به سادگی می‌توان شخصیت سگ را شکل داد.
از سن کم می‌توان آموزش مهارت‌های اجتماعی زندگی و انسانی را به سگ آموزش داد و تا سن ۱۲۰روزگی سگ می‌تواند رفتار بدن را از مادر و دیگر همسالان خود که خواهر و برادرهای او می‌شوند، یاد بگیرد.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

اهمیت بودن در کنار مادر

بودن در کنار مادر تا سن حدود ۱۲۰روزگی به سگ اعتماد بسیاری می‌دهد تا بتواند فرامین بقا را به سادگی درک کرده و به انجام رساند.
به تجربه دریافته‌ایم که اگر توله‌ها زودتر از مادر گرفته شوند و همسالان خود و خواهر و برادرهای خود را در یک محیط عاری از خشونت درک نکنند در آینده دارای رفتارهای غیرعادی و هیجانی خواهند شد.
این رفتارها می‌تواند شخصیت سگ را تحت‌الشعاع قرار دهد و باعث شود که شما سگی با رفتارهای نامتعارف داشته باشید. هرچه زمان بودن در کنار مادر کمتر باشد در آینده مشکلات شخصیتی و رفتاری بیشتری در سگ خواهید دید.
فراموش نکنید که هیچ گاه انسان نمی‌تواند آموزش‌های ابتدایی را که سگ از طریق مادر، خواهر و برادرها می‌آموزد، به او انتقال دهد و هرگز انسان نمی‌تواند این نقشه تربیتی را به درستی ایفا کند؛ پس بهترین راه برای داشتن سگ سالم از نظر روحی و روانی انتخاب سگی است که دارای شاخصه‌های رفتاری مناسب باشد.

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ

نقش محیط در بروز رفتارهای طبیعی سگ

۹۰ تا ۱۲۰ روزگی بهترین سن برای خرید سگ

پس سن برای خرید یک سگ سن ۹۰ تا ۱۲۰ روزگی است، زیرا در این سن سگ تا حدودی می‌تواند شخصیت خانوادگی خود را بروز دهد و میتوان از روی رفتارهای سگ به ژنتیک او نیز پی برد.
در اکثر آموزشگاه‌های پرورش سگ در کشورمان، اغلب افراد سودجو برای اینکه سگ‌ها پس از به غذا خوردن افتادن درگیر بیماری‌ نشوند آنها را در سن ۴۵ روزگی به فروش می‌رسانند.
سگ در این سن هم می‌تواند شیر و هم غذای پخته بخورند، ولی آموزه‌های رفتاری را که می‌تواند از خانواده خود دریافت کند از دست خواهد داد و این اقدام اولین قدم برای داشتن سگی با مشکلات، اختلالات و ناهنجاری‌های رفتاری فراوان خواهد بود.

محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها

محیط زندگی عامل تغییر در رفتار سگ‌ها

سن باروری در سگ‌ها

در اکثر کشورهای دنیا مرسوم است که اجازه می‌دهند سگ در سن بالای دو یا دو و نیم سالگی به بارداری برسد و توله‌ها به سن ۱۲۰ روزگی برسند و از مادر گرفته شوند و سپس تربیت شوند و در صورت دارا بودن صفات رفتاری مورد نظر این امکان وجود دارد که سگ ماده مجدداً برای تولیدمثل مورد استفاده قرار بگیرد؛ بلکه این سگ در کل زندگی خود که می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ سال باشد نهایتاً سه تا چهار بار تولید مثل انجام خواهد داد و آن هم با بررسی کردن داده‌های مورد نظر امکان‌پذیر است
در توله‌های نر عمدتاً سن باروری به مرز دو و نیم تا ۳ سالگی می‌رسد و تا این سن سگ فرصت دارد شخصیت و رفتارهای مورد نظر را آموزش ببیند، این زمانی است که شما می‌توانید سگ نر خود را جفت بزنید.
معمولا در خانواده سگسانان این مرسوم است که تا زمانی که سگ‌های مسن‌تر و ماده‌های مسن‌تر موجود هستند اجازه جفت گیری ماده‌ها و نرهای کوچک‌تر داده نمی‌شود، این رفتار در خانواده گرگ‌ها و همچنین سگ‌های وحشی آفریقایی و سگ‌های قرمز هندی به کرات دیده شده است، پس قبل از اینکه از هر الگوی نادرستی استفاده کنیم بهتر است کمی به طبیعت احترام بگذاریم.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای