آخرین خبرها:
شناسه خبر: 36297

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش دهم) قسمت ششم زندگی سگ‌ها به مانند حیوانات دیگر به دو قسمت تقسیم می‌شود، بخشی خواب و بخشی بیداری. با توجه به این مدلِ

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

گام به گام با پرورش و تربیت سگ (بخش دهم)

قسمت ششم

زندگی سگ‌ها به مانند حیوانات دیگر به دو قسمت تقسیم می‌شود، بخشی خواب و بخشی بیداری. با توجه به این مدلِ زندگی، سگ‌ها در یک شبانه‌روز زمانی نزدیک به چهار ساعت را به‌صورت منقطع به خواب اختصاص می‌دهند.
اخبار سبز کشاورزی ، دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | سگ‌ها نزدیک به 20ساعت از زمان شبانه‌روز را به فعالیت مشغول هستند. محیط‌هایی که سگ‌ها برای استراحت انتخاب می‌کنند با توجه به سن و فصل متفاوت است.
توله‌ها معمولا مکانی را که دارای پوشش یا سرپناه باشد، بیشتر ترجیح می‌دهند و سگ‌های بزرگ مکانی را که امکان اشراف به محیط داشته باشد، می‌پسندند.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

طراحی محیط خارج از خانه

برای داشتن سگی گوش به فرمان و شاداب لازم است محیط بیرون از خانه را نیز طراحی کنیم. هر سگ سالمی مسئولیتی دارد و محیط، نوع و کیفیت نقش‌آفرینی سگ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها از همان روزهای کودکی و زمانی‌ آغاز می‌شود که توله‌ها شروع به گشت‌زدن اطراف لانه به‌همراه حمایت مادر می‌کنند.
اولین محیطی که سگ‌ها در بیرون از منزل انسان با آن روبه‌رو می‌شوند محیطی سرشار از انواع محرک‌ها و ترافیک‌ها است.
در ابتدا با دیدن محرک‌های جدید و متفاوت از آنچه درون خانه بود، توله‌ها کمی هیجان‌زده می‌شوند و دقیقا زمان مهم در تربیت سگ همین زمان است.

کنترل هیجان و رفتار توله

در این زمان باید با استفاده از رفتار و ابزارهایی که به آن‌ها اشراف داریم، کنترل هیجان و رفتار توله را در دست بگیریم؛ چراکه حتی اگر توله در محیط بیرون در کنار مادر هم باشد، تیم مادر و توله نمی‌توانند از پس کنترل هیجان وارد شده برآیند و بهتر است مادر در این زمان حذف شود و توله توسط صاحب یا کنترل کننده در محیطی این‌چنینی قرار گیرد.

سه ماهگی زمانی درست برای جدا شدن توله از مادر

سن سه ماهگی زمانی درست برای جدا شدن توله از مادر است و بهتر بگوییم دقیقا زمانی است که سگ در رفتار خود استقلال دارد.
این استقلال در راستای بقا در طبیعت است و سگ را دارای شایستگی زیستی و رقابتی با همسالان و دیگر گونه‌ها در همان محیط می‌کند.
سن سه ماهگی حدودا سنی است که سگ می‌تواند آموزش را شروع کند و انگیزه غذا خوردن، شکار کردن و کنجکاوی از صفاتی است که توله را می‌توان توسط آن شکل داد.

طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها طراحی محیط بیرون برای سگ‌ها

آموزش سگ در داخل و بیرون منزل باید همزمان اتفاق بیفتد

آموزش سگ در داخل منزل و بیرون منزل باید به‌طور همزمان اتفاق بیفتد. پس برای هر دو محیط طراحی جداگانه‌ای باید داشته باشیم که البته طراحی داخل منزل در گذشته بیان شده است.

محیط مناسب و متناسب با نقشه خود را انتخاب کنیم

در طراحی محیط بیرون، بعضا نمی‌توانیم اعمال نفوذ کنیم و گاهی محیط از قبل چیدمان شده است و ما صرفا می‌توانیم محیط مناسب و متناسب با نقشه خود را انتخاب کنیم.
در هر محیط باید حد آستانه محرک‌ها و انواع ترافیک‌ها را باید مد نظر قرار دهیم و در محیطی که نمی‌توانیم شدت محرک و ترافیک‌ها را کنترل کنیم، وارد نشویم.
نقش آفرینی سگ در محیط خارج از منزل در قالب دوره‌های بین‌المللی تعریف شده است و هر دوره متناسب با نیاز انسان سنجیده و تقسیم‌بندی شده و در هر مرحله سن، سال، توان فیزیکی و توان عصبی سگ در تحمل محرک‌ها و ترافیک‌ها لحاظ شده است.
دوره‌هایی نظیر:
bh
igp1,2,3
knpv
psa
sport dog
schutzhund
در دوره‌های ذکر شده در بالا را می‌توان در قسمت عمده نیازهای انسان در دنیای بیرون مشاهده کرد. هر دوره فرامین خاص دارد و حتی دارای تقدم و تاخر است و عمدتا کل دوره‌های سگ را در وضعینی استثنایی از تطابق و ضابطه‌مندی در جامعه انسان‌ها قرار خواهد داد؛ به‌طوری که حتی کمتر انسانی می‌تواند به این حد از دقت، سرعت و قطعیت در رفتار و درک متقابل برسد.
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
بیشتر بخوانید:
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای