خبر فوری
شناسه خبر: 19431

مرگ من، مرگ تو سازمان تعاون روستایی+سند

براساس آگهی با مصوبه هیات مدیره، توشیح رئیس هیات مدیره و موافقت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در محل سالن جلسات سازمان تشکیل می‌شود.

مرگ من، مرگ تو سازمان تعاون روستایی+سند

به گزارش اخبار سبز کشاورزی، براساس آگهی با مصوبه هیات مدیره، توشیح رئیس هیات مدیره و موافقت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مجمع فوق‌العاده اتحادیه در 14 آذر سال گذشته با حضور کل اعضا و سهامداران و مدیران ستادی سازمان ازجمله بازرسی، معاونت توسعه و تشکل‌ها، مدیر حراست، حسابرس قانونی و از همه مهم‌تر قائم مقام و مشاور ارشد مدیر عامل سابق سازمان (مرد طلایی همه دوران که به جای مدیرعامل تصمیم گیر بود) در محل سالن جلسات سازمان تشکیل می‌شود و ظاهراً همه چیز به خوشی و سلامت پیش می‌رود.

ثبت مجمع اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و تعارف مدیران

عدم ثبت مجمع به دلیل رای نیاوردن لیست مورد حمایت سازمان مرکزی

براساس این گزارش، زمانی که بند انتخابات هیات مدیره و بازرسین و صدور دستور انتخابات توسط هیات رئیسه انجام می‌پذیرد، در عین ناباوری مشاور و قائم مقام و مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی جز یک نفر که مورد حمایت مشاور ارشد مدیرعامل سازمان و مدیر عامل اتحادیه مرکزی بوده (لازم به یادآوری است که آنها لیست 5 نفره هیات مدیره و 2 نفره بازرسین مورد حمایت خود را اعلام کرده بودند اما تنها یک نفر از لیست 7 نفره آنان رأی آورده بود)، بقیه افراد انتخاب شده سمت‌های هیات مدیره و بازرسین از افراد مورد اعتماد مجمع و به صورت آزاد انتخاب می‌شوند.

ثبت مجمع اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و تعارف مدیران

اما ناگهان با عکس‌العمل سریع و خشن مشاور ارشد وقت و پرخاش به اعضا مجمع مواجه می‌گردند (فیلم این پرخاش خشن و عکس العمل آن در آرشیو روابط عمومی سازمان موجود است)

قسم حضرت عباس یا دم خروس

در حالی که مدیرعامل وقت سازمان با ارسال پیام شادباش و بی‌نظیر خواندن مجمع از طریق ارسال نحوه تعیین صلاحیت افراد منتخب اتحادیه، مجمع را به رسمیت شناخته و آن را شکوهمند می‌خواند، اما با اعلام شرایطی برای احراز صلاحیت پست‌های اعضای هیات مدیره جدید توسط وی، سعی در مهندسی کردن و تعیین افراد مورد وثوق و همراه با مدیرعامل اتحادیه مرکزی جهت اجرای برنامه‌هایی می‌نماید که بعد از چند ماه معلوم می شود معامله و جابه‌جایی خرما، زعفران، میوه تنظیم بازار و… گوشه‌ای از آن است، هویدا می‌شود!

تایید کنندگان رسمی مجتمع، معترضان جدید مجمع

در ادامه نامه‌های متعددی از طریق معاونت تشکل‌ها و مدیرکل حسابرسی که مدیران آنها در انتخابات مجمع فوق العاده حضور داشته و مجمع را مورد تایید قرار داده بودند (در حالی که چنانچه تخلفی صورت گرفته بود، همانجا می‌بایست قید نموده و از تایید مجمع خودداری می‌کردند) ارسال شده و هر کدام یک روش سلیقه ای برای انتخاب افراد را مطرح می‌نمایند؛ حال آنکه اساسنامه مدون و قانونی، شرایط انتخاب افراد را کاملا مشخص کرده است.

عدم ثبت مجمع به دلیل رای نیاوردن لیست مورد حمایت سازمان مرکزی

پرونده سازی علیه مدیران سالم

بررسی ها حاکی است زمانی که از تغییر افراد منتخب ناامید می‌شوند به پیشنهاد مشاور حسابرسی مشاور اعظم که به نوعی احتمال دارد دستی در پرونده‌سازی علیه مدیران داشته باشد، مرقومه‌ای تهیه و جالب آن که از هیات مدیره و بازرسین که خود دعوت‌نامه مجمع را امضا کرده‌اند و مسئول امور اتحادیه بوده‌اند، مواردی را مبنی‌بر تخلف مطرح می‌کنند و در نهایت کمیته تحت‌الامر نظارت به دلیل اعتراض عده‌ای از سهامداران که هم در مجمع حاضر بوده و هم مجمع را تایید کرده اند، مجمع را قابل ثبت نمی‌داند، در حالی که اولا صددرصد اعضا سهامدار و ثانیا تمامی افراد مرتبط سازمانی نیز در جلسه حضور داشته‌اند.

ثبت مجمع اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و تعارف مدیران

تهدید به اخراج برای جمع آوری امضاء

نتیجه اینکه با تعجب فراوان هیات مدیره منتخب که کاملا تایید شده بود ثبت نمی‌شود و هیات مدیره‌ای که خود اذعان می‌دارد متخلف هست مسئول رسیدگی به تخلفات خود و رفع آن می‌گردد.

از این نکته نیز نمی‌توان به راحتی گذشت که با تهدید و اعزام فیزیکی مدیر حوزه مدیر عامل اتحادیه مرکزی به استان ها با تهدید به برکناری مدیرانی که در مجمع حاضر شده و مجمع را تایید کرده بودند اعتراضیه‌ای مبنی بر عدم ثبت مجمع جمع‌آوری می‌شود.

دادخواهی از مدیر عامل جدید

با انتخاب مدیرعامل جدید سازمان و تغییر مدیریت، سهامداران طی روزهای اخیر به دادخواهی نزد ایشان رفته و آمادگی خود را جهت گذشت از شکایت در مراجع قضایی (به لحاظ ارتباط کاری و شکلی) منوط به بررسی و اتخاذ تصمیم برابر با قانون تجارت اعلام کرده اند که هرگونه ابطال مجامع صرفاً در ید قوه قصائیه است، به همین جهت روز بیستم تیرماه سال جاری جلسه‌ای به دستور مدیر عامل سازمان تشکیل شد که ظاهرا مدیران و منصوبین سببی مشاور اعظم (که کماکان در سازمان نقش ایفا می‌کنند و شایع نموده اند مدیرعامل جدید نیز از ایشان پیروی می نماید) و از دیگر سو به لحاظ سفارشات وزارتخانه مبنی بر عدم ثبت مجمع و دادخواهی سهامداران، راه به جایی نبرده و وعده جلسات بعدی و شاید بعدی داده می شود.

ثبت مجمع اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران و تعارف مدیران

مجمع واقعی، می‌توانست جلوی فساد و رانت را بگیرد

مدیرعامل جدید سازمان قاعدتاً مطلع است صحنه خدمت کوتاه است به عطسه بزی (به فرموده مولای متقیان) نمی‌ارزد، در این صورت ضرورت دارد و از همه مهم‌تر اینکه باید بررسی شود چه کسانی بانی افسار گسیختگی، سوء مدیریت، بی انضباطی مالی، پولشویی، رانت و… در تعاون روستایی شده‌اند.

شاید اگر مجمع قانونی تأیید و ثبت می‌شد زمینه ایجاد رانت و پول‌شویی در این تشکل با حضور افراد غیر وابسته و وارداتی به وجود نمی‌آمد و آش آنقدر شور نمی‌شد که از قحط الرجالی، بر خلاف اساسنامه و قانون ‌تجارت، قائم مقام اتحادیه در سمت رئیس هیات مدیره نیز میدان داری کند والخ.

عدم ثبت مجمع به دلیل رای نیاوردن لیست مورد حمایت سازمان مرکزی

اتحادیه مرکزی، پاشنه آشیل سازمان تعاون روستایی

این پایگاه خبری بارها به مدیر عامل سابق هم یادآور شده است در صورت سرکوب و منکوب کردن انتخابات واقعی و مخالفت با ثبت مجمع جدید، اتحادیه مرکزی پاشنه آشیل سازمان و وزارت خانه خواهد شد.

چه کسانی از مشاور ارشد هراس دارند

امید می رود وزارتخانه بیش از این وامدار مشاور ارشد سابق مدیرعامل و ترس از هبه‌ها یا هدایای وی به وزارتخانه نباشد و از فشار خود به مدیریت سازمان دست بردارد تا در جوی آرام، ثبت مجمع جدید صورت گیرد و روال قانونی طی شود.

در این صورت مسلما شفافیت در سازمان و اتحادیه بروز خواهد کرد و این روال به نفع دولت، وزارت جهاد کشاورزی و بهره‌برداران خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای