آخرین خبرها:
شناسه خبر: 20472

مزایای میان وعده‌ها در سلامت کودکان

اسنک‌ها یا میان وعده‌های سالم یکی از بخش‌های اساسی در جیره‌های غذایی و لازمه رشد آن‌هاست و میان وعده‌ها مواد غذایی بسیار ضروری را برای کودکان تامین می‌کند.

مزایای میان وعده‌ها در سلامت کودکان
اسنک‌ها یا میان وعده‌های سالم یکی از بخش‌های اساسی در جیره‌های غذایی و لازمه رشد آن‌هاست. کودکی دورانی حیاتی برای رشد و پرورش انسان محسوب می‌شود و میان وعده‌ها مواد غذایی بسیار ضروری را بین دو وعده غذایی برای کودکان تامین می‌کند.
اخبار سبز کشاورزی : این به آن معنی است که در طول یک هفته کودکان در حد فاصل زمانی بین صبح و بعد از ظهر در مدرسه باید بتوانند با یک میان وعده غذایی نیازهای رشد جسمی و مغزی خود را تامین کنند؛ به همین منظور نگاهی به چگونه تهیه کردن یک میان وعده سالم برای زمان حضور در مدرسه بچه‌ها می‌اندازیم.

مهیا کردن مواد غذایی لازم

کودکان برای رشد و پرورش استخوان‌ها و سیستم عصبی نیازمند مواد غذایی باکیفیت بالاتری نسبت به بزرگسالان هستند. نبود اسنک‌های سالم در مدرسه یا وجود اسنک‌های ناسالم می‌تواند از جنبه‌های مختلف بر سلامتی کودکان اثرگذار باشد.
کودکان نیازمند یک‌سری مواد غذایی سالم برای سوخت‌رسانی به بدن، مغز و استمرار جریان رشد خود هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود که کودکان در طول رشد حداقل به دو میان وعده غذایی دسترسی داشته باشند.
معمولاً در مدارس غذاهای آماده و نوشیدنی‌هایی به فروش می‌رسد که به احتمال زیاد نمی‌توانند مواد مورد نیاز کودکان را تامین کند؛ بنابراین بهتر است که از چگونگی عرضه این مواد خوراکی در مدارس آگاهی داشت.

اسنک‌ها یا میان وعده‌های سالم یکی از بخش‌های اساسی در جیره‌های غذایی و لازمه رشد آن‌هاست اسنک‌ها یا میان وعده‌های سالم یکی از بخش‌های اساسی در جیره‌های غذایی و لازمه رشد آن‌هاست

حمایت از میان وعده‌های سالم

هنگامی که قرار باشد یک اسنک میان وعده در مدرسه عرضه شود، ممکن است توجه والدین به یک فروشنده دوره‌گرد این مواد معطوف شود؛ اما تغذیه و عملکرد علمی آن به یکدیگر پیوستگی دارند؛ چراکه میان وعده سالم نیازهای مغزی کودک را تامین می‌کند و نبود آن امکان دارد بر عملکرد یادگیری کودک در مدرسه تاثیر منفی بگذرد.
کودکانی که از میان وعده دارای میوه استفاده می‌کنند، عملکرد بهتری در مدرسه دارند؛ اما در طرف مقابل کودکانی که از اسنک‌های حاوی مواد قندی، نوشابه‌های شیرین و سایر مواد مشابه ناسالم استفاده می‌کنند، عملکرد خوبی در یادگیری ندارند.

تقویت حال خوب

میان وعده سالم به حس خوب بودن کودکان کمک می‌کند و از نظر فیزیکی آنها را سالم نگه می‌دارد و در اینجاست که میوه‌ها حرف اول را می‌زنند. میان وعده بر پایه میوه‌ها موجب کاهش اضطراب، نگرانی و تقویت حال خوب کودکان می‌شود.
چندان جای تعجب ندارد که دانشمندان دریافتند اسنک‌های بر پایه چیپس سیب‌زمینی موجب بروز حالت خستگی، بدحالی عمومی و مشکلات ادراکی می‌شود. این امر نشان می‌دهد اسنک‌های سالم نه فقط برای سلامت فیزیک بدنی کودکان، بلکه برای حالات سلامتی عمومی آنها اهمیت دارند.
صرف میان‌وعده در وقت مناسب به کنترل گرسنگی کودک و مهیا کردن سوخت لازم برای فعالیت آن کمک می‌نماید. اگر این انتخاب به کودکان واگذار شود، آن‌ها معمولا سراغ مواد شیرین می‌روند که چندان مناسب سلامتی آنها نیست.
بنابراین تهیه میان‌وعده در خانه و قرار دادن در کیف بچه‌ها و وادار کردن آنها به خوردن این لقمه غذایی در زمان حضور در مدرسه بهترین روش است.
پاره‌های از مواد مغذی و خوشمزه اسنکی از قبیل برش‌هایی از سیب همراه با کره بادام، تکیه‌هایی از خرما با دارچین، ماست با برخی از توت‌ها، یا مجموعه‌ای از آجیل‌ها و… همگی می‌توانند یک اسنک مناسب برای کودکان باشند.
این اسنک‌های لذیذ به کودک کمک می‌کنند تا در مدرسه با انرژی و رضایت کامل این ساعات را پشت‌سر بگذارند.
H e althyeating.sfgate.com
…What are the benefits of children eating snachks

مترجم : مهدی رجول دزفولی

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای