آخرین خبرها:
شناسه خبر: 46214

به جنگ زنگ برگ گندم برویم

قهوه‌ای شدن برگ ها یا به اصطلاح زنگ زدن، در فصل زمستان مرطوب و معتدل و به دنبال آن گرم‌ترین ماه های سال، محصولات گندم را آلوده کرده است، زیرا این بیماری در شرایط مرطوب و گرم به سرعت گسترش می‌یابد.

به جنگ زنگ برگ گندم برویم

به گزارش اخبار سبز کشاورزی؛ از کشاورزان گندم درخواست شده که به جای بررسی محصولات برای کنترل بیماری‌های متعدد، به دنبال مواد فعال قارچ‌کش باشند و این با حملات خطرناک اولیه زنگ قهوه‌ای برگ ها در بهار امسال برجسته شده است.

Aoife O'Driscoll، متخصص حفاظت از محصولات می‌گوید که با زمستان‌گذرانی تلقیح و سمپاشی زودهنگام قارچ‌کش و به دلیل آب‌وهوای مرطوب بهاری، شرایط آب و هوایی مساعد باعث گسترش سریع این بیماری شده است.

در واکنش، او اکنون به دنبال متمرکز کردن توجه پرورش دهندگان به مواد فعال خاص به جای محصولات با طیف گسترده برای کنترل عفونت است، و در مورد زنگ قهوه ای، بیماری می تواند به سرعت در طی پنج یا شش روز در هوای گرم چرخه پیدا کند.

استفاده از اسپری استروبیلورین

او به Farmers Weekly می‌گوید: «ما کشاورزان را تشویق می‌کنیم که به جای محصولات به محصولات فعال فکر کنند و سپس به نقاط قوت و ضعف هر یک از فعال‌ها نگاه کنند.»

وی به پرورش دهندگان پیشنهاد می کند که به دقت بررسی کنند که کدام مواد فعال روی هر بیماری تأثیر می گذارد، مانند زنگ های قهوه ای و زرد و همچنین سپتوریا، در حالی که به یک رقم جدید گندم زمستانه اشاره می کند که اولین گونه ای است که مقاومت به زنگ قهوه ای جوان و بالغ را نشان می دهد.

بسیاری نتوانستند اسپری T0 را در اواخر مارس اعمال کنند، اما اگر شرایط مساعد باشد و زنگ قهوه‌ای یک تهدید باشد، او پیشنهاد می‌کند که اسپری استروبیلورین انتخاب خوبی است یا تبوکونازول؛ اگر زنگ زرد تهدید بزرگ‌تری باشد.

او اشاره می‌کند که برای زمان‌بندی T1 و T2، اگر زنگ قهوه‌ای یک تهدید است، تولیدکنندگان باید به دنبال انتخاب یک SDHI با بهترین فعالیت ممکن در برابر بیماری، مانند سولاتنول یا ایبلون باشند که توسط یک آزول مناسب پشتیبانی می‌شود. در صورت استفاده از محصولات دیگر، مانند آدپیدین یا ایناترق، ممکن است کنترل زنگ زدگی بیشتری در فصل بیماری بالا مورد نیاز باشد.

توصیه می شود که اسپری گوش T3 حول یک استروبیلورین و تبوکونازول باشد و پروتیوکونازول برای فوزاریوم اضافه شود. او پیشنهاد می کند که استروبیلورین ها بهتر است در اوایل و اواخر فصل استفاده شوند، بنابراین در T0 و T3.

انتخاب انواع به دلیل شیوع بیماری ها در سراسر کشور به جای زنگ در شرق و سپتوریا در غرب پیچیده تر شده است، در حالی که تاریخ حفاری همیشه یک مصالحه است، با حفاری دیرهنگام برای محدود کردن سپتوریا خوب است اما احتمالا زنگ زدگی را تشویق می کند.

حفاری پاییزه

یک راه حل خوب می تواند حفاری در نیمه دوم اکتبر باشد، در حالی که او اشاره می کند که واریته گلدفینچ به عنوان یک رقم جدید جالب به نظر می رسد زیرا هم مقاومت زنگ قهوه ای جوان و هم بالغ را دارد.

لی بنت، مدیر عامل پرورش دهنده واریته، RAGT، می گوید که این گونه گندم می تواند به ویژه در زمانی که خطر زنگ قهوه ای شدید باشد، از اهمیت زیادی برخوردار باشد. او می گوید: «فینچ تمیزترین گونه گندمی است که کشاورزان می توانند پرورش دهند.»

واریته آسیاب گروه 2 برای گنجاندن احتمالی در فهرست توصیه شده AHDB (RL) در اواخر امسال ارائه می شود، و لی اضافه می کند که این رقم دارای امتیاز مقاومت 9 برای زنگ زرد و قهوه ای، 8 برای کپک و 7 برای سپتوریا در 1 است. محدوده امتیازی -9 که در آن 9 مقاومت خوبی را نشان می دهد و 1 بسیار حساس است. این واریته، مانند همه محصولات اخیر RAGT، در برابر ویروس کوتوله زرد جو و همچنین به شکوفه گندم پرتقال مانند ولورین و گروس مقاومت دارد.

او می‌گوید: «ما برای مدت طولانی زنگ قهوه‌ای را در ماه می ندیده‌ایم و عمدتاً به عنوان یک بیماری هوای گرم دیده می‌شود که در اواخر ژوئن و اوایل جولای وارد محصولات کشاورزی می‌شود.»

دیدگاه کشاورزان

یکی از زراعت‌ دانانی که عادت دارد به دنبال زنگ قهوه‌ای باشد، جیم وودوارد در گروه مشاوره فارمسی است، زیرا او از ناحیه بزرگی از گونه‌های آسیاب حساس کروزو در منطقه داغ زنگ قهوه‌ای شمال اسکس و سافولک جنوبی مراقبت می‌کند. او می‌گوید که T0 اغلب برای کروزوئه استفاده نمی‌شد، زیرا مقاومت خوبی در برابر زنگ زرد دارد، اما در این فصل محصولات او معمولاً در اواخر مارس ترکیبی از استروبیلورین و تبوکونازول برای کنترل زنگ قهوه‌ای اولیه داشتند.

T1های او در اطراف ایبلون با پروتیوکونازول بود، و T2 او آدپیدین با پروتیوکونازول دوباره اضافه شد، اما این بار با تبوکونازول برای تقویت تنها کنترل متوسط ​​زنگ قهوه‌ای آدپیدین. اسپری های سر T3 او معمولاً حول یک استروبیلورین به همراه پروتیوکونازول است، اما در این فصل تبوکونازول برای تقویت کنترل زنگ قهوه ای به مخلوط اضافه شد.

پاتریک استفنسون، کشاورز مستقل می‌گوید که از نظر شدت زنگ قهوه‌ای نزدیک به اوج است، زیرا بیماری را در منطقه خود در شمال یورکشایر تحت کنترل نگه داشته است، در حالی که در جنوب یورک، بیماری خطرناک‌تر است و کنترل آن دشوار است. این بیماری دیرتر از جنوب به یورکشایر شمالی رسید، بنابراین پاتریک مایل بود درمان های SHDI-آزول خود را در T2 با استروبیلورین یا تبوکونازول تقویت کند.

T3 های او مهم هستند زیرا او به دنبال سبز نگه داشتن محصول خود قبل از برداشت دیرهنگام در شمال انگلستان است، و او به دنبال بارگیری آنها برای کنترل زنگ قهوه ای بوده است. این می تواند به معنای استروبیلورین در T3 یا حتی سولاتنول باشد، اگر حد دو SDHI در یک فصل برآورده نشده باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای