خبر فوری
شناسه خبر: 43731

بهترین تغذیه سگ‌ها در فصل زمستان چیست؟

در طول فصل زمستان دما نسبت به فصول دیگر پایین‌تر است، به همین دلیل سگ‌ها تمایل بیشتری دارند که انرژی خود را حفظ کنند و کمتر به جست و خیز بپردازند. اخبار سبز

بهترین تغذیه سگ‌ها در فصل زمستان چیست؟
در طول فصل زمستان دما نسبت به فصول دیگر پایین‌تر است، به همین دلیل سگ‌ها تمایل بیشتری دارند که انرژی خود را حفظ کنند و کمتر به جست و خیز بپردازند.
اخبار سبز کشاورزی ؛ دکتر محمود نادرخانی، موسس مجموعه تربیتی و پرورش سگ «بیبرو» | از آنجا که در فصل پاییز و زمستان به‌صورت متوسط طول شب‌ها نسبت به روزها بیشتر و دمای هوا پایین‌تر است، سگ‌ها برای حفظ بقایشان مقداری از انرژی خود را برای شب‌ها ذخیره می‌کنند.
هر چه توده عضلانی سگ‌ها بیشتر باشد یا به عبارتی هر چه سگ پر تر باشد، راحت‌تر می‌تواند شب‌های سرد زمستان را سپری کند و باید توجه داشت که عمده نگهبانی سگ‌ها در تاریکی و در شب اتفاق می‌افتد.

در طول فصول گرم سگ‌ها عمدتا به درصد کمتری کربوهیدرات و پروتئین نیاز دارند، اما در فصول سرد هر دو این مواد بیشتر مورد نیاز سگ‌ها هستند.
برای این‌که لازم است سگ‌ها در زمستان به مقدار یک‌چهارم تا یک‌ششم از وزن خود غذا دریافت کنند که این میزان غذا در طول تابستان یک‌چهارم تا یک‌پنجم است.
بهتر است اگر هر واحد را به‌عنوان مثال یک کیلو در نظر بگیریم، حجم پروتئین نزدیک به ۴۰ درصد یک جیره باشد؛ یعنی اگر سگ یک کیلو غذا مصرف می‌کند ۴۰ درصد آن پروتئین و ۶۰ آن کربوهیدرات و فیبرهای گیاهی باشد.

در طول تابستان سگ‌ها عمدتاً مصرف آب فراوانی دارند، ولی در فصول سرد مصرف آب به شدت کاهش می‌یابد، به‌طوری که اگر سگ‌ها قصد مصرف آب داشته باشند، مصرف آب به ۵۰۰ گرم هم نمی‌رسد و این عدد به میزان فعالیت سگ بستگی دارد.
در صورتی که سگ شما در قفس نگهداری می‌شود یا توسط زنجیر به جای بسته شده است دقت داشته باشید که بهتر زیر سگتان همواره خشک باشد و جایی پایین‌تر از سطح زمین باشد یا اینکه اگر داخل قفس است بهتر است زیرانداز در نظر بگیرید.
سگ‌ها به سرما حساس نیستند، اما سرمای بیش از حد هوا می‌تواند باعث به هم ریختن مزاج سگ شما شود و در نتیجه بروز اسهال برای سگتان اجتناب‌ناپذیر است که این از اولین علائم تاثیر سرما بر روی سگ شماست
سگ‌ها در طبیعت عادت دارند در طول شب مسافتی را طی کرده و به قلمرو خود سرکشی کنند، این باعث می‌شود که سگ بتواند شب را سپری کند و گرمای حاصل شده از تحرک باعث سرزندگی و ثبات در سگ شما خواهد شد.

سگ‌ها عمدتاً در اطراف منابع غذایی زندگی می‌کنند و این می‌تواند به این دلیل باشد که سگ‌ها تمایل دارند به مجرد اینکه احساس گرسنگی یا تحلیل عضلانی کردند، از مواد غذایی تغذیه کنند.
بهتر است سگ‌ها در طول زمستان میان‌وعده یا آخرین وعده را در ابتدای سرما دریافت کنند که این باعث می‌شود در طول شب کمتر اذیت شوند؛ پس فراموش نکنید در فصل سرما میان وعده هر چند کوچک در انتهای شب باید به سگ داده شود.

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو

آکادمی تربیت و پرورش سگ بیبرو
پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/bibroclub/
تلفن تماس: ۰۹۳۶۲۶۱۵۱۷۱
دیدگاه تان را بنویسید

چندرسانه‌ای